رواية شيطاني (كاملة جميع الفصول) بقلم نور الشامي

رواية شيطاني (كاملة جميع الفصول) بقلم نور الشامي

رواية شيطاني (كاملة جميع الفصول) بقلم نور الشامي

 

الفصل الاول 

شيطاني 


في احدي مدن الصعيد وبالتحديد في منزل كبير يتزين بالانوار ويعلي فيه اصوات الاغاني والطبول ولكن انعكس كل شئ فجأه وبدلا من صوت الطبول انتشر صوت طلقات النيران والصراخ في كل مكان وبعظ فتره ن تهدئه الوضع دخل العريس وخلفه والده ووالد العروس وهو يري الجميع علي الارض غارقين في دماءهم عادا النساء التي لم يحدث لهم اي شئ فتحدث الشاب بصدمه:  






فين العروسه وفي اهلي 


لم يكمل العريس كلماته عندما وجد اخيه الاكبر علي الارض غارقا في دماءه فأقترب منه وتحدث بلهفه:  


همااام.... جوووم يا اخوووي... جوووم بالله عليك.. جووم.. همااام.. 


نظر والد العروس اليهم بحزن وهو يبحث بعيونه عن اقاربه حتي نزلت زوجته وهي تصرخ ببكاء:  


بنتي يا سيد... بنتي اتخطفت... العروس اتخطفت يا سيد 


نظر سيد اليها بصدمه وهو يضع يده علي راسه بتعب شديد وفجأه وقع علي الارض فاقدا وعيه وبعد فتره قصيره وصلت الشرطي وسيارات الاسعاف وحملت جميع المصابين وفي الجهه الاخري في هذا القصر الكبير كان يدخل هذا الشاب الذي يضع ماسك علي وجهه يظهر عيونه فقط وهو يحمل هذه الفتاه بفستان زفافها وصعد الي احدي الغرف والقاها علي الفراش وازاح الماسك من وجهه فدخلت والدته وتحدثت بلهفه وعصبيه:  


رعد... انت ال عملت اكده؟!  صوت ضرب الرصاص والاسعاف والبوليس دا انت السبب فيه ومين دي عاااد... يا لهووي العروسه 

رعد ببرود: 


اه انا السبب في كل الاصوات ال انتي سمعتيها دي... انا داخل اخد حمام علشان حاسس ان هدومي اتوسخت 


فوزيه بغضب:  


اتوسخت... انت مجنون ولا اي ال بيوووحصل معاك بالظبط خربت البلد كلها بال فيها وجاي بكل برود تجولي اخد حمام 


اتنهد رعد بضيق ثم مسك يديها وقبلها وذهب ليأخذ حمام دافئ وبعد فتره خرج وهو يرتدي سروال فضفاض وعاري الصدر ويجفف شعره حتي بدأت هذه الفتاه تفتح عيونها فتحدث رعد ببرود:  


صباحيه مباركه يا عروسه... كل دا نوم 


انفزعت الفتاه من نومها عندما سمعت صوته ونظرت الي الغرفه بخوف ثم تحدثت:  


انا فييين واي ال جابني اهنيه.... انت ميين وعايز مني اي 


رعد بسخريه:  


انا رعد... رعد الجسار 


نظرت الفتاه اليه بصدمه عندما سمعت اسمه وتحدثت بخوف:  


عايز مني اي وعملت في اهلي اي.... انا انهارده فرحي انت عملت فيااااا اي اتكلم.. انت ال ضربت نار في الفرح انت ورجالك... انت الشيطااان صوح مش دا لقبك يا شيطان 


نظر رعد اليها بضيق ثم اقترب منها وسحبها اليه وتحدث بغضب:  


بجولك اي انا لحد دلوجتي لسه هادي... وبعدين متخافيش اكده يا عروسه في جميع الحالات جوازك برده هيكون انهارده علشان المأذون هيجي دلوجتي وهنتجوز الف مبروك يا بنت المنصوري 


نظرت لؤلؤ اليه بغضب ثم تحدثت:  


جبر يلمك انت وعيلتك واي حد يعرفك انا لؤلؤ المنصوري لا انت ولا الف واحد زيك يجدر يعمل حاجه غصب عني 


ابتسم رعد ببرود ثم جلس علي الفراش ووضع قدم فوق الاخري واخذ سيجارته وردد  :  


شاطره يا لؤلؤ المنصوري بس فيه حاجه بجا... انا رعد الجسار... وجدامك حل من الاتنين يا هنتجوز رسمي... يا هتعيشي اهنيه غصب عنك وعن عيله المنصوري كلهم ومن غير جواز ومش بس اكده عريسك لسه عايش... ممكن اروح اجتله هو كمان دلوجتي ها اختاري 


نظرت لؤلؤ اليه بدموع وغضب وتحدثت مردفه:  


مش موافجه... انا مش بتهدد ولا انت ولا الف واحد زيك يجدر يخليني اعمل حاجه غصب عني 


رعد بحده: 


انا اجدر وهعمل 


القي رعد كلماته ثم اقترب منها وحاول تمزيق فستانها وهي تحاول الدفاع عن نفسها ولكن لم تستطع بسبب قوه رعد الجسديه والقاها علي الفراش وتحدث بغضب مردفا:  


عرفتي بجااا اني اجدر اعمل اي حاجه تعجبني... تحبي اكمل ولا كفايه عليكي اكده انهارده 







لؤلؤ ببكاء: 


سيبني بالله عليك... سيبني انا عملتلك اي خليك راجل جاي تاخد بتارك من الحريم يا ابن الجسار 


ابتعد رعد عنها بعصبيه وهو ينظر الي فستانها الممزق فأخذ الملايه الموضوعه علي الفراش والقاها عليها وتحدث:  


غطي جسمك وحضري نفسك علشان المأذون هيجي... وعلي فكره انا هاخد بتاري من كل فرد في عيله المنصوري... مش هسيب حد لا كبير ولا صغير ومش بس عيله المنصوري لع وعيله االغامري كمان 


القي رعد كلماته ثم اخذ قميصه وذهب وفي المستسفي وقفوا الجميع بقلق وبالتحديد ناصر عروس لؤلؤ حتي خرج الطبيب فاقترب منه وتحدث بلهفه:  


يا حكيم اخوي عامل اي 


الطبيب:  


البقاء لله شدوا حيلكم 


القي الطبيب كلماته وذهب فصرخت جميع النساء وتحدث ناصر بدموع وغضب:  


جسما بالله ما هسيب حد عايش من ولاد الجسار 


القي ناصر كلماته وذهب اما عند رعد صعد الي غرفته مع لؤلؤ بعدما عقد قرانه عليها فتحدثت بدموع:  


فاكر انك اكده هتعرف تاخد بتاارك... لع صدجني انا ال هاخد بتاري وبتار كل واحد اتأذي بسببك 


نظر رعد اليها بسخريه وتجاهل حديثها وانتبت لؤلؤ لهذه السكين للموضوعه علي الطاوله فأخذتها واقتربت منه وتحدثت بغضب:  


هجتلك يا ابن الجسار 


القت لؤلؤ كلماتها وغرست السكين في جسد رعد فجاه الذي وقع علي الارض و


             الفصل الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×